pura-vida-costa-rica-met-astrid-en-rene.reismee.nl

Reislog Pura Vida in Costa Rica 2018

Welkom op ons reislog "Pura Vida in Costa Rica".

"Pura Vida" is een uitdrukking, een levensmotto of een lijfspreuk te noemen en wordt eigenlijk dagelijks door de locals in Costa Rica gebruikt. De term zegt eigenlijk ontzettend veel over hoe Costa Ricanen in het leven staan. Met het begrip Pura Vida wordt bedoelt dat je moet genieten, alles uit het leven moet halen, dat iets mooi is of “full of life”. Het betekent dat je je geen zorgen moet maken om nietszeggende dingen. Maar het betekent ook dat iets of een plek mooi is.

Costa Rica (Rijke Kust) telt zo'n 1280 kilometer aan kustlijn, daar waar een wandeling door het regenwoud je doet denken aan Indiana Jones.
Een bijzonder tropisch wonderland, 9040 kilometer bij ons vandaan, waar 205 soorten zoogdieren leven, 220 soorten reptielen, 35.000 (ja echt 35 duizend) soorten insecten, 850 soorten vogels, heel veel spinnen (van klein tot O My God groot) en vele soorten slangen waarvan de meeste niet giftig zijn.
waar je ook de lekkerste koffie vind.......en je kunt zwemmen in het blauwste meer wat je ooit zult zien: De Rio Celeste.

We proberen regelmatig nieuwe verhalen en foto's te plaatsen (als er wifi beschikbaar is)en via de kaart laten we zien waar we zijn of zijn geweest.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor de mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

PS: wij hebben fotoruimte genoeg.

De buurtjes

We kijken er weer naar uit

Daniëlle

Fijne vakantie. Geniet van al het wat jullie zullen zien.

Floretta en de rest ?

Geniet ervan !!! We zijn weer benieuwd