pura-vida-costa-rica-met-astrid-en-rene.reismee.nl

Nationaal park Manuel Antonio deel 2

Vanmorgen al vroeg aan het ontbijt. Er staat een wandeling op het programma van een kleine 3 uur door het Nationaal park Manuel Antonio. We besluiten met 5 personen toch een gids te nemen, je ziet en hoort dan toch veel meer. Hij vertelt ook veel over alles. We zien een luiaard en een baby luiaard (die beter te zien is). Het zijn bijzondere dieren. Ze komen maar 1x per week uit de boom naar beneden om hun behoefte te doen, dat duurt uren. Wat zijn ze traag, ze doen hun naam eer aan. We hebben beiden soorten die hier voorkomen nu gezien. Na de 2- ook de 3 tenige. Ze zijn een broedplaats voor insecten maar ze hebben een gezichtje als een smiley. We zien een kikker uit een holletje in een boom kijken zonder gids zou je er gewoon voorbij lopen. Iets verder ligt een klein groepje brulapen te slapen, 1 heeft een jong. We lopen door voordat ze wakker worden en gaan brullen. Door de telescoop van bgids André zien we een kleine kleurrijke sprinkhaan en de allergrootste in schutkleur die hier voorkomt. Natuurlijk ook spinnen, en een gifska g in aanvalshouding. Ook heel veel flora. Een geweldig stukje natuur.         Aan het eind van de tocht komen we bij een prachtig stukje bounty strand, waar je even. Heerlijk kunt zwemmen. Hier zijn een groot aantal capucijneraapjes. Goed op de tassen passen. OOH. KIJK!!!  Ja hoor 2 apen hebben een lunchbox met fruit buitgemaakt en smeren hem in de boom. Ze houden ons best in het oog en zijn leuk om te zien. Ook hier zien we leguanen maar ja daar hebben we er inmiddels al zoveel van gezien.  Dan staan we oog in oog met een wasbeer onwijs leuk en zo dichtbij. We lopen door een stukje mangrove terug, eenmaal uit het park genieten we van koud bier en cocktails.

Jolanda

Leuk al die beessies en hun streken. Aparte beesten die schildpadden in het water.

Hier ligt nu ook een luiaard op de bank te chillen. Buiten regen en wind,
dus wat wil je. Mooie foto's hoor!

Astrid WegHoog

??