pura-vida-costa-rica-met-astrid-en-rene.reismee.nl

Nationaal park Manuel Antonio deel 1

Goodbye Ensenada Lodge, misschien niet het mooiste en meest luxueuze verblijf maar zeker het meest sfeervolle voor de muggen die met ons ondanks pure Deet, tropical mousti mug of de bussen off spray een " Feestmaal" hebben gehad de afgelopen 2dagen.

We rijden langs de kust naar het zuiden en als we Puntarenas eenmaal voorbij zijn wordt het landschap werkelijk schitterend. Voorbij Jacò veranderd het landschap weer en zien eindeloos veel landerijen met oliepalmen.

Een klein half uurtje vanaf ons hotel bevindt zich het strand. Het is niet heel druk wel is het er schroeiend heet, alleen in de schaduw van de bomen is het uit te houden. Verbijsterend genoeg ligt de temperatuur van het zeewater boven je lichaamstemperatuur. Weer terug in het hotel duiken we met een groot deel van de groep het zwembad in en hebben we de grootste lol. 's avonds gaan we een hapje eten in een restaurant met een stukje geschiedenis, er staat een vliegtuig met cockpit en vleugels het restaurant hebben ze er omheen gebouwd. Heel leuk en onwijs lekker eten!!