pura-vida-costa-rica-met-astrid-en-rene.reismee.nl

De Pacific

Inmiddels aangekomen in Sámara. We hebben super geslapen, we hebben een mega groot bed. Vandaag gaan we met een boot de Pacific op om dolfijnen en walvissen te spotten. De boot waarmee we varen is niet zo heel groot maar heeft aan beide zijden zitruimte en is overdekt. Ruimte genoeg, we zijn met 12 personen. Eenmaal op zee treffen we een stel Soepschildpadden ( ja dit soort zeeschildpadden heten echt zo) die aan het sexen zijn. Hihihi. Wist je dat deze zeeschildpadden dit wel tot 8 uur lang!!! kunnen volhouden, zelfs meerdere keren achter elkaar. We varen verder de Pacific ocean op en zien de dolfijnen langs de boot springen, ze wijzen de weg. Dit is toch zo mooi. Niet veel later ineens rechts van de boot komt een bultrug walvis uit het water om zich vervolgens niet meer te laten zien, mannetjes kunnen tot wel 2 uur onder water blijven. We spotten er nog 1 maar ook die raken we kwijt. Als de boot stil ligt hoor je het geluid dat ze maken. We varen langzaam richting kust als we er nog 2 zien, moeder met jongachter elkaar komen ze boven, ze spelen en de jonge bultrug komt hoog uit het water. Dit overtreft toch je dromen om dit in het echt te mogen zien. Na deze boottocht die ruim de ochtend duurde hebben we de rest van de middag vrij te besteden. De temperatuur is 30 graden en de luchtvochtigheid is hoog. We hebben een relaxmiddag ingepland en komen niet verder dan het zwembad. Rond de klok van 5 begint het te regenen met donder en bliksem. Na een ruim uur is het weer droog, alleen dondert het nog. Bij deze heerlijk rustige omgeving en met palmbomen omringde strand, waar de zee nog wel ruw is gaan we een hapje eten. Na nog een borreltje gedronken te hebben gaan we terug naar het hotel. De koffers gepakt, morgen gaan we verder naar een nieuwe locatie.