pura-vida-costa-rica-met-astrid-en-rene.reismee.nl

Een brug te ver.....hangbruggenwandeling in Mistico

Vanmorgen zijn we na het ontbijt om 08.15 uur vertrokken voor een drie uur durende wandeling door het regenwoud met een zes tal hangbruggen erbij. We rijden eerst naar de oostkant van de Arenal Vulkaan, de weg is op het laatst niet zo gladjes meer, het is gewoon een keien-pad. het is bewolkt maar bloedje warm. Dit park staat bekend om zijn "Hanging bridges" 6 grote bruggen en wat kleintjes. Voor Astrid een hele uitdaging, maar ze gaat ervoor. Om 09.00 uur vertrekken we. We lopen door het regenwoud en krijgen veel uitleg over de planten en de dieren, al zien we deze laatste niet veel. We hebben een regenponcho aan want het drupt in het regenwoud nogal en anders zit je straks nat in de bus en dat is ook niet alles. De wandeling is met vele stukken klimmen zwaar maar prachtig. De hangbruggen zijn erg wiebelig, toch mooi om over heen te lopen en zo de diepte in te kijken. na anderhalf uur beginnen we ook weer iets te dalen, het eerste deel was toch vooral klimmen. We zien wat vogels en nesten van de vogelspinnen, de tarantula die hier leeft. Ook horen we verschillende dierengeluiden. Het laatste stuk van deze wandeling is weer flink steil naar boven klimmen. Dan betreden we de hoogste brug van het park; 45 meter hoog boven de jungle en 92 meter lang. we genieten van panoramische uitzichten. Eenmaal boven genieten we onder het genot van een kopje koffie nog even van het mooie uitzicht op de Arenal Vulkaan.