pura-vida-costa-rica-met-astrid-en-rene.reismee.nl

Op de grens met Nicaraqua

Tussen La Fortuna en Cano Negro nabij de grens van Costa Rica met Nicaraqua ligt de "Leguanenbrug". Een plek waar de leguanen worden gevoerd. Waar vanaf een brug prachtige foto's zijn e maken van leguanen die lui liggen op boomtakken en genieten van de rust. Onderweg zien we vele ananas plantages, Costa Rica is erom bekend. De oogst van deze prikkelende planten is geen pretje. De mensen moeten beschermende kleding aan (in deze hitte) om de scherpe bladpunten niet te voelen.
We gaan een bootsafari maken op de grensrivier /wildcorridor met Nicaraqua; "De Rio Frio".
We zien diverse vogels zoals de slangenhalsvogel, de koerreiger, ibissen en een paar soorten ijsvogels en vele waarvan we de namen al niet meer weten maar gelukkig hebben we de foto's. Rustig zijn naam eer aandoende hangt een luiaard aan de oever in een boom, wat zal hij wel niet denken van al deze fotograferende toeristen.
Tegen een boomstam zien we de knalgroene kroonbasilisk ons beter bekend als de Jezus Christ Lizzerds die lopen over het water. Een grappig gezicht. Niet veel later zien we de brulapen in de bomen, die kunnen een best geluid maken. Een moeder met een kleintje op de rug loopt over een palmboomblad, een paar zijn met elkaar aan het spelen. Ondertussen aan de andere kant melden de slingerapen zich met veel bombarie. Deze zijn een stuk bewegelijker dan de brulapen.
We leggen aan voor de lunch en tijdens de lunch zien we op een boomtak een aantal vleermuizen die heerlijk slapen, er volgt een luid gedonder en voor we het weten gaan de hemelsluizen open. Regen, onweer en bliksem kortom het is noodweer geworden. We varen na de lunch toch nog een stukje verder en zien op de kant een kaaiman verbolgen naar de regen kijken, tja ook voor hem/haar is het slecht weer. Als de boot weer aanmeert, realiseren we ons dat de tijd is omgevlogen, nog een klein stukje bussen naar La Fortuna vanwaar we morgen weer verder door reizen. We gebruiken laatste uurtjes van de middag als een relaxmomentje.