pura-vida-costa-rica-met-astrid-en-rene.reismee.nl

Nightwalk/ Jungle Hike

Voor vertrek krijgen we een flesje water en een zaklamp, ook krijgen we nog wat tips van inzg gids Juan. Het is een twee uur durende wandeling door het regenwoud, het is uitzonderlijk warm en vochtig. Voor ons mensen niet de meest ideale omstandigheid maar voor de flora en fauna zeker wel. Tijdens de wandeling schijn je met je zaklamp en kijk je links, rechts, omhoog en vooral naar beneden. Je wilt niet per ongeluk op iets gaan staan of dat er een slang hangt te wachten. Toch stap je wel op iets tijdens de wandeling het is echt aardedonker. Als snel zien we de eerste kikker op een blad. De rainforest frog ofwel de regenwoud kikker. We merken ook dat het moeilijk fotograveren is maar we hebben wat op de plaat vastgelegd. De regenwoudkikjer is niet zo groot net als de Blue jeans frog. Een klein kikkertje van 1 CM. Vuurrood met een blauw kontje en achterpoten. We zien spinnen en sprinkhanen een kolonie bladsnijmieren voorbij komen. De volgens ons grote spin vind de gids maar een kleintje. De gids heeft de gele eyelashviper gespot hangend in een boom. Een van de giftigste slangen. Het doel van de wandeling is natuurlijk een foto maken van de beroemde roodoogige boomkikker. We komen aan bij poeltjes waar de kikker goed gedijt maar spotten nog niets. We lopen door totdat we bij nog meer poeltjes aankomen en jaaaa!!! Daar zit ie. De roodoogige Boomkikker en hij heeft zijn vrouwtje meegenomen. Tijdens dit intieme samenzijn hebben ze aan aandacht geen gebrek. De camera's klikken erop los. Super tocht.

Marja

Mooi om te lezen , have fun ?